הניחו את הטלפון בצד וקחו תשבץ: הדרך הטובה ביותר לבלות את הזמן הפנוי שלכם

האם אתה מוכנים לכמה עובדות “שיהפכו לכם את הראש” ? תשבצים קיימים כבר יותר ממאה שנים, והם מבדרים ומאתגרים אנשים בכל רחבי העולם. אבל האם ידעתם שהם לא רק בילוי מהנה? מחקרים הראו שלתשבצים יש יתרונות רבים עבור הנפש, הגוף ואפילו החיים החברתיים שלכם. בואו נדבר על זה קצת.

בתור התחלה, תשבצים יכולים לעזור לשמור על חדות המוח. חוקרים מצאו שפתרון תשחצים באופן קבוע יכול לעזור לשפר את התפקוד הקוגניטיבי והזיכרון. הסיבה לכך היא שפתרון תשבצים דורש מכם חשיבה ביקורתית ויצירתית, מה שיכול לעזור לשמור על המוח שלכם פעיל ומעורב.

למעשה, מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Geriatric Psychiatry and Neurology מצא כי פתרון תשבצים יכול אפילו לעזור לעכב את הופעת הדמנציה ומחלת האלצהיימר. המחקר מצא שאנשים שנהגו לפתור תשבצים באופן קבוע היו בסיכון נמוך משמעותית לפתח דמנציה בהשוואה לאלו שלא.

אבל זה לא הכל, תשבצים יכולים גם לעזור להפחית מתח ולשפר את מצב הרוח. למשל כשאתם פותרים תשבץ, אתם מרוכזים במשימה שדורשת את מלוא תשומת הלב שלכם, מה שיכול לעזור לכם לשכוח מכל דאגה או מצבי לחץ בחייכם. וכשאתם סוף סוף מפצחים את ההגדרה הקשה, בן רגע תחושו רגש של הישג וסיפוק לצד הקלה, מה שיכול “להרים” את מצב הרוח שלכם ולגרום לכם להרגיש מאושרים יותר.

אבל מה לגבי היתרונות החברתיים של תשבצים? ובכן, פתרון תשבצים עם אחרים יכול להיות דרך מצוינת לקשר ולהתחבר לאנשים. אתם יכולים לעבוד יחד על תשחץ, לשתף את המחשבות והרעיונות שלכם, ולעזור אחד לשני כשנתקעים. זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור מבוגרים, שעלולים להיות בסיכון לבידוד חברתי ובדידות.

אז מה הם הלקחים שאנו יכולים ללמוד מתשבצים? בתור התחלה, נוכל ללמוד את החשיבות של התמדה והתמדה. פתרון תשבץ קשה יכול לקחת זמן ומאמץ, אבל אם תמשיכו בזה ולא תוותרו, בסופו של דבר תמצאו את הפתרון. זה יכול להיות מתורגם לתחומים אחרים בחייכם, שבהם התמדה ונחישות יכולים לעזור לך להשיג את המטרות שלכם. תחשבו על זה…

נוכל גם ללמוד את החשיבות של יצירתיות ופתרון בעיות. תשבצים מחייבים אתכם לחשוב מחוץ לקופסה ולהמציא פתרונות יצירתיים לרמזים שעלולים להיראות בלתי אפשריים בהתחלה. זה יכול לעזור לכם לפתח את כישורי פתרון הבעיות שלכם ולגשת לאתגרים בצורה יצירתית וחדשנית יותר.

לבסוף, אנו יכולים ללמוד את החשיבות של טיפול בבריאות הנפשית שלנו. תשבצים יכולים להיות דרך מצוינת להפחית מתח, לשפר את מצב הרוח ולשמור על המוח שלנו פעיל ומעורב. על ידי טיפול בבריאות הנפשית שלנו, נוכל לשפר את הרווחה הכללית שלנו ולחיות חיים מאושרים ומספקים יותר.

להלן הגדרות שיכולות להופיע בתשבץ, לחיצה עליהן תוביל לפתרון

דרדס

מדען צרפתי בעבר

לעתים קרובות למדי

פוביה

שיר של להקת “אתניקס”

בירת סרביה

מסכת בסדר טהרות

למרות

סדרת אנימציה לילדים

עיר נמל בסקוטלנד